Er staat een olifant bij de bushaltegroep 3, 4 en 5
Fysieke komedie met een rauw randje
Een voorstelling met maskers, die je uitnodigt om verder te kijken dan je eerste indruk
Deze voorstelling speelt zich af in een snelle, geautomatiseerde wereld, waarin de dingen hun eigen leven leiden. Zo zegt de prullenbak bijvoorbeeld iets wanneer je je afval in de verkeerde recyclebak gooit. En ineens staat daar een olifant bij de bushalte. Hij lijkt niet helemaal in die wereld te passen. Hij oogt wat verward en loopt uit de maat. Maar wie is er nou vreemd? De olifant of de steeds sneller draaiende wereld om hem heen? En misschien heeft die ‘verwarde’ olifant wel heel veel meegemaakt. Weet jij veel. Misschien is er meer dan je denkt.
Een fysieke komedie met een rauw randje, met heel weinig tekst en veel muziek. Het decor is een fantastische tegenspeler voor de olifant, die met een prachtig masker tot leven wordt gewekt door Barend van Daal (eerder te zien in o.a. Scheur in de Tijd, POPpulisme en The Neverending Story)
Speellijst
De speellijst is nog niet compleet en wordt de komende tijd (april - juni) nog aangevuld met extra (school)voorstellingen.
Educatie bij de voorstelling
Het Filiaal theatermakers ontwikkelt educatie bij Er staat een olifant bij de bushalte die bestaat uit online lesmateriaal en twee verschillende FiliaalLabs. Lees meer op deze pagina.
-
Idee en fysiek spelBarend van Daal
-
RegieMonique Corvers
-
Masker, kostuum en rekwisietenEva Arends
-
Decor en rekwisietenJasper van Roden
-
SoundscapeGábor Tarján i.s.m. Vlado Spisiak (elektrische gitaar)
-
LichtontwerpDouwe Bulten
-
GeluidsontwerpBauke Moerman
-
VideoNiels Bierhaus (stagiair HKU)
Kerndoelen
-
Kunstzinnige oriëntatie — Kerndoel 54 en 55
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren. Leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Oriëntatie op jezelf en de wereld — Kerndoel 34 en 37
De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen. De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.